joi, 17 decembrie 2009

Mar cu scortisoara...



M-am hotarat. Sunt preferatele mele de aceste sarbatori. Pfff...pe langa multe altele traditionale... Dar sa-mi revin: am descoperit acum vreo 2 saptamani ciocolata cu mar si scortisoara de la Heidi, din colectia Winter Venture. Mmmmmmmmmmm... chiar ma duce cu gandul la iernile din copilarie, cand nu aveam dulciuri prea multe, asa ca ai mei faceau seara mere coapte la cuptor. Mere aveam destule de la tara. Si le bagau intr-o tava la cuptor, presarate cu scortisoara. Doamne, cum mirosea in toata casa si apoi stateam si salivam uitandu-ma la ele pana cand se mai raceau putin ca sa le pot manca. N-am mai facut asa ceva de ani buni. De ce? ... ar fi mai multe raspunsuri, dar asta e. Am descoperit ciocolata aceasta care mi-a adus aminte de acele seri. Exista si versiunea cu portocale si scotisoara, dar preferata mea este aceasta cu mar. Si am mai descoperit si turta dulce de la Kaufland. Cu ciocolata si cu forme frumoase: inimioare, braduti, cizmulite, semiluni... imi plac mult cele cu roz...

4 comentarii:

  1. Marul copt, dovleacul copt, cartoful copt; scortisoara, mirosul de lemn ars in soba, aroma de ceai de tei tinut aproape in permanenta pe plita bunicii - iata arome, gusturi si imagini care-mi amintesc de cele mai frumoase ierni, cele din copilarie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai e si iaurtul cu mar copt si scortisoara de la Tnuva. Si cel cu cozonac cu nuca e la fel de bun. Imi plac la nebunie si cumpar mereu acum de Sarbatori.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu fac o placinta cu mar si scortisoara. Nu mananc prea mult din ea (deh, silueta!), dar imi place mirosul!

    RăspundețiȘtergere
  4. Aaaa, ce de fani mar cu scortisoara. Si cand ma gandesc ca am un amic care nu suporta scortisoara. Marada, e bestiala si placinta cu scortisoara, vorba ta: ce miros! Eu fac un tort de mere, preferatul gastii. Si cand ma gandesc ca el (amicul) ne ruga mereu sa facem tortul de mere fara scortisoara. Ce blasfemie!

    RăspundețiȘtergere