luni, 14 decembrie 2009

Iepure la cuptor. Cu conopida! Mmm...





Iar ne-am facut de cap. Gastronomic vorbind. Ideea e ca ne-am propus sa mancam in fiecare saptamana conopida, brocoli, varza (pe rand, nu chiar toate 3 saptamanal)... cica-s sanatoase. Poate ne transformam in iepuri. Pana una alta insa, iepurele l-am mancat. Cu conopida. Mie-mi place conopida, sotul nu se omoara dupa ea, dar in general mananca orice, asa ca... Am pus conopida la fiert, am lasat-o doar vreo 7 minute dupa ce a dat in clocot, ca mai sta si la cuptor. Am frecat pulpele de iepure cu sare, lamaie si piper, fiindca e o carne mai dulce. Le-am lasat vreo 10 minute, timp in care am facut un sos din ulei, o feliuta de unt, boia de ardei iute, usturoi pisat si frecat cu o lingurita de ulei si ghimbir. Am tavalit bine bucatile de carne prin sos si le-am mai lasat vreo 10-15 minute. Le-am pus apoi in tava cu ulei,1 pahar maaaare de vin (trebuia rose, dar am pus rosu amestecat cu alb, ca doar suntem romani descurcareti), o felie de lamaie, vreo 3 catei de usturoi, o ceapa taiata jumatati si ceva zeama de la conopida fiarta, cat sa stea carnea bine in zeama. Am pus o folie de aluminiu peste tava, gaurita ici colo si la cuptor, cam 40 de minute. Nu prea sunt eu atenta la ceas. Prefer sa incerc ca sa vad daca e facuta sau nu. Cand e carnea moale, am scos-o, am pus conopida in zeama din tava, am pus carnea deasupra, nu i-am mai pus folia si am mai lasat-o aproape 30 de minute la cuptor sa se faca si conopida si sa se rumeneasca pulpele. Am servit-o cu muraturi (logic!) si cu un sos de smantana cu usturoi. Noua ne place mult sosul asta (merge si cu iaurt, daca sunteti la regim). Si uite-asa, iar am mancat ca porcisorii: cate o farfurie din aia mare cum vedeti in poza, care a venit dupa cate un castron de ciorba de perisoare. Dar la vreo 2 ore distanta a urmat cate o jumatate de ora de bicicleta, ca sa dam jos eventualele grasimi. E delicioasa din punctul meu de vedere carnea de iepure. E usoara, frageda si mai schimbi gustul de pui:)

4 comentarii:

  1. Alina, chiar asa ti-ai propus sa ma omori? Nu ti-e mila de papilele mele gustative? Trebuie neaparat sa incerc si eu reteta ta, arata fff bine :D

    RăspundețiȘtergere
  2. E tare bun iepurele la cuptor. Nu mai facusem de mult ca n-am mai gasit asa pulpe. La Auchan, ca de acolo iau, aveau doar iepure intreg si nu-mi place sa-l vad intreg in tava. Dar acum in preajma sarbatorilor vad ca s-au aprovizionat. Puup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bun bun... merita incercat. Desi anul asta mi-am propus sa gatesc rata intre Craciun si Revelion. Dar o sa imi fac timp si pentru iepure. La cat de bine arata...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ia sa faci rata, sa imi spui si mie ce si cum. Ca eu am facut o data si am cam tras de ea...

    RăspundețiȘtergere