vineri, 5 martie 2010

Dialog profesor - student

Am primit acest mail de la un amic, preot in America, anul trecut cand am pierdut-o pe mama. Am vrut de mult sa il public, dar era in engleza si mi-a fost lene sa-l traduc. Azi m-am hotarat:

Un profesor de filosofie, ateu, vorbeste studentilor despre problema "credintei". Il intreaba pe unul dintre studentii pe care ii stia crestini:
Profesor: Esti crestin tinere?
Student: Da domnule.
Profesor: Deci crezi in Dumnezeu?
Student: Desigur domnule.
Profesor: Crezi ca Dumnezeu este bun?
Student: Bineinteles.
Profesor: Si crezi ca este puternic?
Student: Da domnule.
Profesor: Fratele meu a murit de cancer, desi s-a rugat zilnic sa fie vindecat. De fapt multi dintre noi ne rugam, sau ne-am rugat pentru cineva sa fie vindecat. Si asta nu s-a intamplat. Si atunci cum este Dumnezeu bun?
Studentul tace cu capul plecat.
Profesor: Nu ai un raspuns. Hai sa mai incercam. Exista rautate in aceasta lume?
Student: Da, exista.
Profesor: Exista rautate si exista peste tot in lume. In lumea pe care Dumnezeul tau a creat-o. Exista boala, imoralitate, ura, uratenie. Cine le-a creat.
Studentul tace.
Profesor: Exista 5 simturi prin care putem identifica si observa lumea creata de Dumnezeul vostru. Dar l-ai vazut vreodata pe acest Dumnezeu?
Student: Nu domnule.
Profesor: L-ai simtit, l-ai gustat, l-ai mirosit, ai avut vreo perceptie asupra lui?
Student: Nu domnule.
Profesor: Esti student la stiinte si in ciuda acestora tot crezi in existenta lui?
Student: Da, cred.
Profesor: Si totusi, conform protocolului demonstrat de catre stiinta, Dumnezeu nu exista, daca nu ai avut niciun fel de perceptie asupra lui. Cum poti sa crezi in existenta lui?
Student: Domnule profesor, in ceea ce priveste relele care exista in lume. Haideti sa o luam asa: exista caldura?
Profesor: Da.
Student: Si exista frig?
Profesor: Da
Student: Nu domnule, nu exista frig. Exista caldura: multa, extraordinar de multa, putina, sau deloc. Absenta caldurii este frigul. Exista intuneric?
Profesor: Da
Student: Va inselati din nou. Exista doar lumina. Multa, putina sau deloc. Intunericul este doar absenta luminii. Vedeti conceptul de Dumnezeu ca pe ceva ce poate fi masurat. Spuneti-mi, ii invatati pe studentii dumneavoastra ca omul se trage din maimuta.
Profesor: Da. Este teoria evolutiei.
Student: Si ati observat cumva aceasta evolutie cu ochii dumneavoastra? A observat cineva aceasta evolutie?
Profesorul scutura capul zambind.
Student: Si atunci daca nimeni nu a vazut-o, de ce credeti in ea?
Studentul se intoarce catre sala: A vazut cineva creierul domnului profesor? L-ati atins, l-ati simtit, l-ati mirosit, sau gustat?
Studentii rad.
Student: Conform protocolului demonstrat al stiintei, domnule profesor, nu aveti creier. Si atunci noi cum de avem incredere in dumneavoastra si in ceea ce ne invatati?
Profesor: Banuiesc ca e vorba de aceeasi credinta.
Student: Exact domnule.
Studentul era Albert Einstein.

15 comentarii:

  1. Stiam eu ca Einstein asta a fost un tip destept...

    RăspundețiȘtergere
  2. Raspunsuri pe masura lui Einstein!

    RăspundețiȘtergere
  3. Crede şi nu cerceta, cu alte cuvinte! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. einstein asta seamana cu mine cand eram mic, pacat ca nici acum nu sunt prea mare ^_^

    RăspundețiȘtergere
  5. credinta- o incredere nestramutata in ceea ce nu se vede...

    RăspundețiȘtergere
  6. Alinaaaa, e primăvară!
    Hai afară, să vedem mugurii copacilor, narcisele şi iarba care încolţeşte! :)
    Lasă că de probleme de-astea grele ne-om ocupa la iarnă, când o fi urât afară!

    RăspundețiȘtergere
  7. A mai spus Einstein ceva:
    ''Este, bineînţeles, o minciună, ceea ce aţi citit despre convingerile mele religioase, o minciună repetată sistematic. Nu cred într-un Dumnezeu personal şi n-am negat niciodată aceasta, ci am exprimat-o clar. Dacă există în mine ceva care poate fi numit religios, atunci este admiraţia neţărmurită pentru structura acestei lumi, pe atât pe cât ştiinţa noastră o poate evidenţia. ''

    RăspundețiȘtergere
  8. Paşre fericit, alături de cei dragi, Alina! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Azi dimineata, in timp ce ma uitam cine a mai intrat pe blogul meu, am vazut si blogul tau pe acolo. si am zis: s-a intors Alina! da' nu, nu am gasit nimic nou pe aici. Sper ca esti ok si ca o sa revii cat mai curand.

    RăspundețiȘtergere
  10. studentul a pus intrebari cretine, fara legatura. spre exemplu, nimeni nu vede mirosul de la cacat, dar il percepe. asta inseamna ca exista dumnezeu?

    RăspundețiȘtergere
  11. Domnilor ...tot ceea ce spune studentul este k imaginatia este mai importanta decat cunoasterea ...deci cu ajutorul iluziilor putem fi mai puternici, mai hotarati ...nu se refera la o entitate ci la puterea mintii de a manipula universul...

    RăspundețiȘtergere
  12. Buna Seara!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi luăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta_whisper sau un e-mail, tot la asculta_whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

    RăspundețiȘtergere
  13. Era Albert Einstein cum mi-a lasat mie unchiul Mbaombe din Nigeria 300 000 de dolari sau am castigal la loteria spaniola. Nu mai luati de bune toate prostiile care umbla pe net. Einstein se autointitula sceptic, sau chiar agnostic si considera credinta intr-un Dumnezeu personal "naiva" si "copilareasca".

    RăspundețiȘtergere